شناسه خبر : 91566
یکشنبه 26 تير 1401 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشنی زیبا و متفاوت با تدارک یک جانباز خلاق و گروه کوشا و توانمندش

برگزاری جشن پرشور عید غدیر در باشگاه ستارگان ایثار تهران/تصاویر

دیشب یکی از زیباترین جشن های عید سعید غدیر و عید ولایت امیرالمومنین با حضور گرم جانبازان و ایثارگران و خانواده هایشان و مسئولین برگزار شد....

فاش نیوز- دیشب یکی از زیباترین جشن های عید سعید غدیر و عید ولایت امیرالمومنین با حضور جانبازان و ایثارگران و خانواده هایشان و مسئولین کشوری و لشکری و مسئولین بنیادشهید با برنامه هایی متنوع و متفاوت و متعدد برگزار شد.

  آغاز مراسم جشن عید ولایت امیرالمومنین از ساعت 6 غروب بود... با نزدیک شدن به این ساعت، کم کم اطراف کوچه های باشگاه ستارگان ایثار تهرانپارس شلوغ تر میشد و میهمانان و مسئولین یک به یک می رسیدند و وارد سالن می شدند.


  پرسنل زحمتکش و خدوم باشگاه ایثار که با مدیریت اجرایی بی نظیر جانباز توانمند قطع پا، حاج اکبر حسین زاده از شب گذشته و از ابتدای صبح در حال تدارک صحنه و سالن و پذیرایی و آماده سازی سالن و انجام ده ها کار ریز و درشت برای تدارک و اجرای چنین مراسمی بودند، از همان لحظات شروع مراسم دائم در تکاپوی ورود مهمانان بوده و با چهره هایی بشاش و خندان خوشامدگوی تازه واردان به سالن اصلی باشگاه ایثار بودند که مانند همیشه چهره شاداب و پر انرژی جانباز نخاعی فعال و موثر حاج حسین اسرافیلی اولین روی خوش ورود به سالن بود.

  یکی از خلاقیت هایی که در همان ابتدای ورود به باشگاه نظر را به خود جلب می کرد، حضور 4 به اصطلاح "سیلورمن" با شمای جبهه ای بود. 4 مرد جوان که به جای پوشش نقره ای، با پوشش و لباس خاکی جبهه و حتی موها و ریش های خاکی دم در با سربندهایی ایستاده بودند و اولین خوشامدگو به مهمانان بودند.

 با ورود به سالن، تاریکی فضا متعجب کننده بود اما یکی دیگر از خلاقیت های بسیار بجا و عاقلانه و زیبای این مراسم و جشن، صرفه جویی در برق بود که بسیاری از برنامه ها با حسی زیبا و شاعرانه با چراغ های خاموش سالن و در فضایی تاریک و پرتوافکنی بر روی مجری یا مرشد و یا ... مانند سالن های تئاتر انجام میشد.

بالاخره برنامه با حسی خوب در فضایی شاعرانه که نور فقط از الی سی دی روی سن به صندلی های میهمانان می تابید، با پخش دعای فرج آغاز شد.
سیلورمن های خاکی پوش دم در به آهستگی با همان حالت تئاتری خود وارد سالن شدند و جفت جفت در دو طرف سن ایستادند... یکی سربند در دست و یکی سربند بر پیشانی و ...

مراسم رسما با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و سپس با قیام میهمانان سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

سپس بعد از سلام و علیک و خوشامدگویی مجری باانرژی و خوش صدای مراسم، با دعوت وی، سالن مجددا خاموش شد و پرتو نوری بر روی مرشدی انداخته شد که ضرب گرفت و حاضران مراسم را به یاعلی گویی فراخواند و نام علی را در تمام فضا با صدای حضار طنین انداز کرد.

 سپس با روشن شدن چراغ ها، خادمان حریم امن شمس الشموس با پرچم متبرک گنبد آقا وارد سالن شدند که شور و هیجان خاصی را در حاضران ایجاد کرد و با اجرای زیبا و احساسی مجری برنامه، شروع به گرداندن پرچم در میان جانبازان و تبرک گرفتن نمودند... حضار منقلب شده بودند و اشک شوق سرازیر بود که صدای صلوات خاصه امام رضا (ع) در فضای سالن پیچید....اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی....

 کم کم سالن پر میشد و مسئولین و میهمانان، جانبازان و خانواده هایشان اعم از نخاعی و بصیر و قطع عضو سالن باشگاه ایثار را پر می کردند... از همان بدو ورود از تمامی میهمانان با پکیج پذیرایی و دریافت یک کتاب از خاطرات جانباز حسین زاده بنام «بهشت جامانده» پذیرایی و استقبال شد.

در این مراسم سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، دکتر قاضی زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا مسکر معاون امور ایثارگران در سپاه، جانباز نخاعی مصطفی پرکره عضو هیئت مدیره موسسه ایثار، جانباز نخاعی حسین اسرافیلی مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی و ... حضور داشتند.

 برنامه با اجرای زیبای مجری و توصیف وقایع غدیر ادامه یافت. و سپس گروه فرهنگی اهل بیت بر روی سن حاضر شدند و به خطبه خوانی پرداختند و وقایع غدیر را با تئاتر با زیبایی هرچه تمام تر به نمایش درآوردند و این نمایش زیبا بنا بر امر مستحب روز عیدغدیر یعنی گرفتن دست برادران و بستن عقد برادری و اخوت بین مسلمین پایان یافت و حضار همگی دست برادر و خواهر خود را گرفته و بالا رفتن تمامی دست ها، رسم و توصیه زیبای عیدغدیر به منصه ظهور درآمد.

 بعد از این برنامه زیبا، مولودی خوانی انجام شد و حضار با مولودی های زیبای عیدغدیر و امیرالمومنین دست زدند و احساس شادی بر فضای سالن حاکم شد.

 سپس با دعوت مجری، مدیرعامل باشگاه ایثار جانباز حاج اکبر حسین زاده به بالای سن آمده و پس از خوشامدگویی به حضار و تقدیر و تشکر، از فعالیت های باشگاه ایثار و کارهای انجام شده و همچنین گروه جهادی حاج احمد متوسلیان در سیستان وبلوچستان توضیحاتی را ارائه نمود.

 اکبر حسین زاده در این باب از فعالیت هایی همچون انجام ۱۵۰ عمل صعب العلاج و ساخت ۲۰ پروتز و ... برای بیماران بلوچ نام برد و همچنین به ایجاد انجمنی بنام انجمن ایثارگران گروه مقاومت اشاره کرد که متشکل از جانبازان در شهرهای مقاومت بوده و قرار است با کشورهایی همچون سوریه و لبنان و... مراوده داشته باشد که نشانگر در صحنه بودن کهنه سربازان خمینی ست.

 سپس کلیپ زیبایی از فعالیت های سیستان و بلوچستان پخش شد و بعد از آن مجری از حضور مسئولینی همچون دکتر یعقوب سلیمانی در بنیادشهید، قائم مقام هلال احمر، دکتر حمید سیفی قهرمان کشتی و جانباز و خانواده 15 شهید و ... تشکر و قدردانی نمود.

  سپس با ضرب گرفتن مرشد مستقر در کنار سن، جانبازان با مجروحیت های مختلف، با لباس های ورزشی به میان سالن آمدند و بسیار زیبا به صورت نمادین هر یک در بخشی از سالن، به انجام ورزش خود پرداختند. از جمله بسکتبال جانبازان نخاعی، والیبال نشسته جانبازان قطع پا، گلبال جانبازان بصیر، فوتبال دستی جانبازان نخاعی و دارت که شور و هیجان بسیاری را در حضار و سالن ایجاد کرده بود.

 حقیقتا دیدن پرورش یافتن این ورزشکاران جانباز که بر محدودیت های خود غلبه کرده بودند و اینگونه توانمند شده بودند، هم غرورآفرین و افتخار آمیز بود و هم مایه سپاسگزاری از مدیر خدوم و سختکوش و توانمند باشگاه.

 با اتمام نمایش ورزشی، رئیس بنیاد شهید دکتر قاضی زاده هاشمی به روی سن آمده و از دیدن اینهمه فعالیت و سختکوشی ابراز خرسندی و رضایت کرد و بیان نمود که باید از نمایندگان فرهنگی و ورزشی در ایثارگران و فعالان این عرصه حمایت نمود تا بتوانند به خدمات خود ادامه دهند.

 پس از آن با دعوت مجری و خاموشی مجدد چراغ های سالن، بانوان گروه هنرمند و ارزشی حنانه به بالای سن امدند و نمایش جوانه رستگاری را در باب تولد حضرت علی ع بسیار بسیار زیبا اجرا نمودند.

 و بعد از این بخش زیبا و عاطفی برنامه مجری به بالای سن آمده و سرود سلام فرمانده را زمزمه کرد و سپس سرود سلام فرمانده پخش شد که با ایستادن تمامی حضار، این سرود بر لب های تمامی میهمانان سرازیر گشت و اشک در چشمان میهمانان حلقه زد.... در همین حین نیز تعدادی از فرزندان جانبازان به پیش قراولی چند جانباز نخاعی، با پرچم هایی در حال حرکت به سالن وارد شدند و دور سالن را دور زدند و به همراه سردار فدوی به بالای سن رفتند. شور و حال عجیبی در فضای سالن برقرار شده بود و همگی یک صدا سرود را باهم می خواندند.

 بعد از این اجرای زیبا و تاثیرگذار، یک دختر بچه ی کوچک بر روی سن آمد و سلام دهه نودی ها را به سردار فدوی رساند و سپس سردار سنخرانی خود را در باب جانبازان و غدیر آغاز نمود.

 سخنرانی سردار فدوی با پخش اذان مغرب به پایان رسید و سپس در میان شماره های تعبیه شده در بسته های پذیرایی میهمانان، قرعه کشی انجام شد و به ده نفر پرچم های متبرک اربعین حسینی اهدا شد.

 با اعلام مجری برنامه از سردار فدوی و دکتر سیفی نیز تقدیر به عمل آمد و سپس با تاج گلی بر گردن مدیرعامل باشگاه ایثار، از وی نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد که او تاج گل خود را به یکی از جانبازان نخاعی تقدیم نمود.

در پایان برنامه قاسم افشار خواننده کشور دو سرود در باب غدیر و جانبازان اجرا نموده و مراسم با توزیع بسته های شام به پایان رسید.

قابل ذکر است پذیرایی در طول مراسم با آب معدنی و میوه و نسکافه و چای و شام مناسب بسیار خوب و منظم با زحمت پرسنل باشگاه ایثار انجام شد.

روی خوش پرسنل که با وجود خستگی از هیچ تلاشی برای بهترین تدارک فروگذار نمی کردند، یکی از نکات مثبت قابل توجه مراسم بود.

همانند دیگر برنامه های تدارک دیده شده توسط مدیر خلاق باشگاه ایثار جانباز حسین زاده، این مراسم نیز دارای برنامه های متنوع و متعدد و زیبایی بود که تمام زمینه های فرهنگی، ورزشی و هنری و ارزشی را پوشش میداد.

با وجود به طول انجامیدن مراسم، انقدر حال خوبی در میهمانان ایجاد شده بود که کمتر چهره ها را خسته می دیدی و تمامی مراسم تا انتها حضار با انرژی حضور داشتند.

گزارش تصویری این مراسم نیز به نظر مخاطبان خواهد رسید...
 


گزارش از شهید گمنام
 

عکس از رزمنده جانباز علی آرونی

و رزمنده پاسدار اسماعیل پارساکیا

اینستاگرام
یک سیوال اساسی از آقای رئیس کل بنیادشهید:
چرا به وضعیت بغرنج آسایشگاهها توجه نداری و مدیریت زیر صفر آنجا را رها کردین.
مثل رییس یکی از اسایشگاههای تهران که مدیریت نداشته اش را ول کرده و با خانواده شهدا به اردوگاه کردان رفته است آنهم با خانواده اش. این چندمین باری است که به کردان بنیاد میرود. هم با حانبازان و هم با خانواده شهیدان.
اصلا رسیدگی نمیکند
باسلام ودرودبہ ارواح پاک طیبہ ی شھدا. عیدغدیررابہ خانوادہ ی شھدا جانبازان سرفرازمیھنم تبریک وتھنیت عرض میکنم. عیدغدیربرکلیہ ی مردم ایران مبارک باد. محمداسحق اسکانی
سلام با تشکر از آقای حسین زاده و دست اندرکاران ایشان در باشگاه ایثار خیلی زحمت کشیده بودند و برنامه ی پر باری بود و همچنین پر زحمت بخصوص مردان خاکی یکی از جذاب ترین قسمتهای برنامه بود پذیرایی عالی بود ولی بنظرم پرچه ها باید فقط بین جانبازان تقسیم میشد نه جناب سردار چون حق جانبازان بود بازم خیلی زیاد سپاسگزاریم که این برنامه های پر شور در باشگاه ایثار با مدیریت جناب آقای حسین زاده برگزار میشه و هیچوقت جانبازان را فراموش نمیکنند با اینکه خود ایشون جانباز بزرگ جنگ هستند علی یارو مددکارتون باشه
تشکر از برگزار کنندگان مراسم . سلامتی جانبازان اسلام صلوات
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi